گزارشی از آخرین اخبار انتخابات 92
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

زارشی از آخرین اخبار انتخابات 92

 

بسته خبری
گزارشی از آخرین اخبار و حاشیه های انتخابات 92
گروه های مختلف در راستای حادثه بزرگ سال آینده به تبیین برنامه های و مواضع خود می پردازند.

به گزارش سرویس سیاسی رویداد، آخرین مطالب اظهار نظرات افراد، عناصر، گروه ها و جریان های سیاسی کشور به شرح زیر است:

ولایتی: اگر دولت آینده، متعلق به اصولگرایان نباشد مصیبت داریم/ نباید بگذاریم انتخابات به دور دوم بکشد
اصحاب فتنه و کسانی که به عنوان جریان انحرافی شناخته می‌شوند احتمال دارد بخواهند برای انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند. ما ائتلاف را 1+2 نام‌گذاری نکردیم و سه نفر از کاندیدای ریاست جمهوری با هم ائتلاف کردند و قرار گذاشتند در نزدیکی ایام انتخابات یک نفر آن‌ها کاندیدا شود و البته ممکن است نفر چهارمی هم باشد که خارج از ائتلاف بوده و رأی بیاورد.

آیت​الله مهدوی‌کنی: واژه انتخابات آزاد را به جای تقلب برگزیده‌اند/کسانی‌ که شرایط نامزدی انتخابات را ندارند دستگاه اجرایی کشور را به زحمت نیاندازند
رئیس مجلس خبرگان گفت: سکان دار اجرایی کشور در انتخابات خرداد سال آینده باید با گفتمان اسلامی همراه باشد و به مطالبات مردم و رهبری در طراز دهه چهارم انقلاب توجه کند.

آیت الله ممدوحی: توبه لفظی اصلاح طلبان کافی نیست /رئیس جمهوری باید همه ی شرایط کشور را تحت نظر داشته باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد بازگشت اصلاح طلبان به صحنه سیاسی کشور تاکید کرد: توبه این ها کافی نیست؛ این ها به کشور خیلی زیان زدند و باید به دامن تبعیت از رهبری برگردند. البته توبه لفظی هم کافی نیست و باید مردم این را لمس کنند.

پزشکیان: دولت در حال تشکیل یک کمیته امداد 70 میلیون نفری است/انتقاد به رویکرد تبلیغاتی دولت در آستانه انتخابات
مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت هشتم با اشاره به اظهارات عسگراولادی در انتقاد از عملکرد دولت در پول پاشی و این که این موضوع را مقدمه فنته سال آینده خوانده است، اظهار کرد: همانطور که آقای عسگراولادی گفته بالاخره هیچ ملتی با پول گرفتن و کار نکردن به جایی نرسیده است

تحلیل‌های انتخاباتی صفارهرندی در قم: اردوکشی انتخاباتی اصلاح‌طلبان پشت سر هاشمی/طرح «پایان دوران اسلام‌» از تریبون انحرافی‌ها
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: « اصلاح‌طلبان تصمیم دارند شخصیتی موجه در انقلاب یعنی هاشمی رفسنجانی را برای انتخابات 92 معرفی کنند هرچند در انتخابات سال 84 نیز اردوکشی پشت سر هاشمی از سوی اصلاح‌طلبان صورت گرفته بود.»
هدف اصلی اصلاح‌طلبان بازگشت به صحنه سیاسی است.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده گفت: هدف اصلی آن‌ها بازگشت به صحنه سیاسی کشور است؛ برخی اصلاح‌طلبان در مقابل فتنه واکنش نشان ندادند، این افراد باید امروز علناً این مسئله را مطرح کنند البته رئوس فتنه نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند؛ اما وابستگان آن‌ها چنین امکانی دارند؛ زیرا نظام بر روی نام اصلاح‌طلبی حساسیت ندارد و رهبری نیز در مقابل درخواست برخی افراد برای بستن دفتر اصلاح‌طلبان فرموده بود این کار نباید صورت گیرد.


تلاش رسانه های وابسته برای زیر سؤال انتصابی خواندن انتخابات ایران
'صدای آمریکا' نوشت: در شرایطی که دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد خرداد ماه آینده به پایان می رسد، [حضرت آیت الله] خامنه ای، رهبر ایران اطمینان دارد که انتخابات ریاست جمهوری آتی در ایران آزاد و عادلانه خواهد بود.
هفته نامه 'اکونومیست' در مقابله ای با عنوان 'اشتباه نکن' نوشته است که [حضرت آیت الله] خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران برای دور آینده به دنبال رئیس جمهوری است که به طور مطلق وفادار به او باشد.

دیدار های انتخاباتی اصلاح طلبان
عبدالواحد موسوی‌لاری درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه وی دیداری انتخاباتی با" محمد شریعتمداری" برگزار کرده است، اظهار داشت: من چند ماهی است که محمد شریعتمداری را ندیده بودم و فقط در مراسم ختم مرحوم" حبیبی" وی را دیدم و سلام و علیک کردیم.
وزیر کشور دولت اصلاحات با طرح این سؤال که آیا سلام و علیک کردن هم دیدار انتخاباتی محسوب می‌شود؟ گفت:« هیچ وقت بحث انتخاباتی با شریعتمداری نداشتیم.»
گفتنی است که برخی رسانه‌ها از دیدار انتخاباتی محمدشریعتمداری کاندیدای انتخابات آتی ریاست جمهوری با موسوی‌لاری و سید حسن خمینی خبر داده بودند.

شریعتمداری با هاشمی و خاتمی دیدار کرد/ برگزاری اولین همایش استانی ستاد انتخاباتی شریعتمداری
سخنگوی انتخاباتی محمد شریعتمداری از دیدار وی با هاشمی و خاتمی خبر داد و گفت:« اولین همایش استانی شریعتمداری در بابل برگزار می شود.»
"محسن بهرامی" سخنگوی انتخاباتی شریعتمداری از دیدار محمد شریعتمداری با هاشمی رفسنجانی و خاتمی طی چند روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: هاشمی و خاتمی در این دیدار بر حضور و مشارکت جدی مردم در انتخابات تاکید داشتند و مباحث درباره ی چگونگی مشارکت حداکثر مردم و تلاش برای اجماع در دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مطرح شد.

وی از برگزاری اولین همایش استانی خبر داد و خاطر نشان کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در 22 بهمن همایشی را به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در بابل برگزار می‌کنیم.

گفتنی است که محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت اصلاحات چندی پیش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

در حاشیه جشن انقلاب جبهه مردمی اصلاحات

از درخواست دبیرکل برای تشویق نوازندگان موسیقی تا انتقاد از دولت در هیبت رئیس‌جمهور آینده
مراسم گرامیداشت" سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی" از سوی جبهه مردمی اصلاحات در تالار پذیرایی هتل آساره برگزاری شد.
در این مراسم که با بیش از یک ساعت تاخیر آغازشد،" حسن غفوری‌فرد" ،" محمد شریعتمداری" ،" محمدرضا راه چمنی" ،" الهه راستگو" ، اعضای جبهه مردمی اصلاحات و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.
شریعتمداری همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قطعاً در انتخابات حاضر می‌شوید؟ گفت: بله، حضورم در انتخابات قطعی است.

انتقاد جبهه ایستادگی از تشکیل ائتلاف‌های به‌علاوه‌دار(1+2)/ وحدت اصولگرایان موجب تقویت فعالیت‌های سیاسی در کشور می‌شود
رئیس سازمان جوانان جبهه ایستادگی با ابراز گلایه از تشکیل ائتلاف‌های به علاوه‌دار همچون 1+2 گفت: وحدت اصولگرایان موجب تقویت فعالیت‌های سیاسی در کشور می‌شود.
" محمدجواد محمدی‌ نوری" در دیدار با جمعی از نخبگان استان خراسان جنوبی وحدت مسلمین را رمز پیروزی انقلاب اسلامی در سایه تبعیت از ولی‌فقیه زمان دانست و تداوم این عزت را نیز در همگرایی و دلسوزی مسؤولان و توجه به اقشار محروم جامعه در حفظ اهداف انقلاب اسلامی برشمرد.

سایت خبری حزب‌الله ایران فیلتر شد
پایگاه خبری حزب‌الله ایران وابسته به آیت الله محمدباقر خرازی فیلتر شد. این اتفاق تنها یک روز بعد از اعلام کاندیداتوری محمدباقر خرازی در انتخابات آتی ریاست جمهوری، اتفاق افتاد.
دیدگاه‌های عجیب این کاندیدا در روزهای اخیر در اینترنت خبرساز شده است و گفته می‌شود صلاحیت این کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 رد شده بود.
سایت‌های دیگر وابسته به تشکیلات حزب‌الله ایران از جمله سایت رسمی، وب‌سایت تشکیلات، حزب‌الله‌قانون، تلویزیون حزب‌الله، روزنامه حز‌ب‌الله، سازمان جهانی حزب‌الله، خبرنگاران حزب‌الله، موعظه نقادانه و … هم‌چنان در اینترنت حضور دارند، هرچند محتوای معمولاً چندان به روز نیست و بسیاری از این سایت‌ها هنوز فعال نشده‌اند. روزنامه حزب‌الله هم از آبان‌ماه امسال تعطیل شده است و گفته می‌شود پیش از آن نیز تذکراتی به مدیران این روزنامه داده شده بود.

حامیان رحیم مشایی (وبلاگ)آیا مهندس اسفندیار رحیم مشایی پا به عرصه انتخابات خواهد گذاشت؟
آیا مهندس اسفندیار رحیم مشایی پا به عرصه انتخابات خواهد گذاشت؟

زاکانی:رؤسای دو قوه از مردم عذر خواهی کنند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت:« امروز کشور نیاز به آرامش، کار و تلاش برای عبور از موانع موجود مخصوصاً مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را دارد؛ همچنین تفاهم مسؤولان نیز زمینه انجام کارهای ناتمام و بزرگ موجود را فراهم می‌کند.
زشت ترین نوع مواجهه مسؤولان در طول تاریخ انقلاب را شاهد بودیم.
نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه نقشه دشمن ایجاد فتنه قبل از انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: « وقتی نقشه دشمن مشخص است چرا برخی عناصر داخلی باید آب به آسیاب دشمن بریزند و به جای تلاش و همکاری مسؤولان برای رفع مشکلات معیشتی مردم شاهد تضادهای میان آنها باشیم، تا جایی که دیروز شاهد یکی از زشت ترین نوع مواجهه مسؤولان با هم در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی بودیم.

دبیر کل جامعه اصناف و بازار: پاسخ لاریجانی به احمدی نژاد منطقی بود/ احمدی نژاد نباید مسؤولین را زیر سؤال ببرد
احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اصناف و بازار با تأکید بر این مطلب که احمدی نژاد شأن ریاست جمهوری را پایین آورد،گفت:« مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده اند رؤسای قوا باید به گونه ای عمل کنند که تشنج و التهاب در جامعه ایجاد نشود؛ اما روز گذشت شاهد اتفاقی بودیم که کلید آن را آقای احمدی نژاد زد.

نامه سرگشاده و انتقادی روزنامه‌نگاران به هاشمی
جمعی از روزنامه نگاران، خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی نسبت به مواضع اخیر وی واکنش نشان دادند.
در ابتدای این نامه که به امضای 110 نفر از اصحاب رسانه رسیده است، برخلاف نامه معروف بدون سلام و والسلام هاشمی رفسنجانی، به رسم ادب و مسلمانی به وی سلام شده و ضمن اشاره به دیدار اخیر وی با جمعی از خبرنگاران همسو با خود، مواضع هاشمی نقد شده است.
آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در تهران

استاندار تهران گفت: اگر تصمیم گرفته شود که انتخابات در تهران رایانه‌ای برگزار شود ما آماده انجام آن هستیم.
“مرتضی تمدن” استاندار تهران در حاشیه ختم “حسن حبیبی” در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌« ما در هر شرایطی آمادگی برگزاری انتخابات را داریم.»
اگر اصولگرایان به دنبال انتخاب «صالح مقبول» به جای «اصلح» هستند؛ پایداری با اصولگرایان وحدت نمی‌کند.
قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه سازوکار برخی از اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، این روزها در قالب ائتلاف 1+2 درحال پیگیری‌ است، گفت: « اگر سایر اصولگرایان به دنبال انتخاب «صالح مقبول» به جای «اصلح» هستند، پایداری با اصولگرایان وحدت نمی‌کند.»


عدم ورود جمعیت ایثارگران به مصادیق انتخاباتی
“احمد نجابت”عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: « در جلسه ی این هفته جمعیت ایثارگران، اعضا تصمیم گرفتند تا از هر گروه و یا ائتلافی که با برنامه و کابینه می‌آید و به ارزش‌های انقلاب و کار کارشناسی اعتقاد داشته باشد، حمایت کنند.

حداد عادل: با تکثر نامزدها، زمینه شکست اصولگرایی را فراهم نکنیم
گفت و گوی روزنامه جام جم با حداد عادل:« غلامعلی حداد عادل، سیاستمدار محجوبی است که معمولاً از حاشیه‌ها پرهیز می‌کند و همین مسأله باعث می‌شود در طول مصاحبه آنقدر شمرده و حساب‌شده صحبت کند تا مواضعش، باعث جنجال و حاشیه نشود. با این حال نمی‌تواند اختلاف سلیقه خود را با جریان حامی دولت، کتمان کند و از این جریان به عنوان یکی از رقیبان خود و دیگر اعضای ائتلاف سه‌گانه در انتخابات ریاست‌جمهوری یاد می‌کند. وی که از مدتی قبل با محمدباقر قالیباف و علی‌اکبر ولایتی، ائتلافی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تشکیل داده است نسبت به آینده این ائتلاف خوشبین است.

نظر نشریه اتریشی درباره ائتلاف 2+1انتخابات ریاست جمهوری ایران
مجله «دراشتاندارد» نوشت: ائتلاف 2+1 طبق شرایط موجود بیشترین بخت را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران خواهد داشت.
نشریه اتریشی دراشتاندارد، تحلیل دیگری را در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ایران منتشر کرده است. این نشریه این روزها مسائل مرتبط با انتخابات رئیس دولت یازدهم را با دقت دنبال می‌کند. نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ایران به تدریج خود را مطرح می‌کنند. کمتر از شش ماه دیگر رئیس‌جمهور جدید انتخاب می‌شود و ظاهراٌ سرنوشت انتخابات بین سه نفر تعیین می‌شود.
بنابراین گزارش، ائتلاف 2 به اضافه 1 به رهبری وزیر پرسابقه پیشین خارجه علی اکبر ولایتی و شهردار تهران محمدباقر قالیباف و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل، طبق شرایط موجود بیشترین بخت را خواهد داشت.

خرسند: مشارکت جدی در انتخابات استراتژی حزب موتلفه است
“حجت‌الاسلام محمد خرسند”عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: استراتژی حزب موتلفه اسلامی مشارکت جدی در انتخابات و تشکیل زمینه‌های مناسب برای وحدت و همدلی بیشتر اصولگرایان است.

نجفی: افرادی که برخلاف سازوکار اصلاح‌طلبان کاندیدا شده‌اند اصلاح‌طلب نیستند
عضو ارشد حزب کارگزاران با اشاره به تلاش اصلا‌ح‌طلبان برای رسیدن به کاندیدای واحد برای حضور در انتخابات گفت: به هیچ عنوان نمی توان تصور حضور چند کاندیدا از سوی اصلاح طلبان را داشت و آنهایی که بر خلاف این ساز و کار و با عنوان اصلاح طلب وارد شوند قطعاً اصلاح طلب نخواهند بود.

هر که با ما نیست پوپولیست است!
خاتمی چند ماه است یک اتاق فکر 35 نفره تشکیل داده است.
«ع ش» از اعضای حزب منحله مشارکت ضمن بیان این خبر به روزنامه بهار گفت:« همین طور اجمالی جلسه مشاورین آقای خاتمی را که ارزیابی کردم دیدم تقریباً 50درصد نظرشان بر این است که ما با وجود شرایط فعلی باید در انتخابات وارد شویم تا نتیجه را ببریم و 50 درصد می گویند ما نباید وارد شویم چرا که نحوه برگزاری به گونه ای است که نتیجه ای برای ما نخواهد داشت.

زنگنه: اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور پرشوری دارند/ هاشمی نامزد نمی‌شود
وزیر نفت دولت اصلاحات با بیان اینکه هاشمی کاندیدای انتخابات نخواهد شد،‌ گفت: « اصلاح‌طلبان اگر تا انتخابات باشند حتمًا حضور پرشوری دارند.»
بوربور: برای انتخابات با جبهه پیروان هماهنگ هستیم
قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: « ما در خصوص هر دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با جبهه پیروان خط امام و رهبری هماهنگ هستیم.»

ذوالنور: چشم جهانیان به انتخابات ایران است
مشاور نماینده مقام معظم رهبری در سپاه با بیان اینکه چشم جهانیان به انتخابات آینده ریاست جمهوری دوخته شده است گفت:« باید با مشارکت حداکثری در این انتخابات دشمن را همانند گذشته مأیوس کرد.»
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور یکشنبه شب در نخستین نشست از سلسله نشست‌های بصیرت که به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد در موضوع «مدیریت انتخابات» به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: « انتخابات پیش‌رو قطعاً نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.

..


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 20 بهمن 1391برچسب:اخبار انتخابات 92, :: 1:26 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 378
بازدید ماه : 375
بازدید کل : 56003
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1